ליסינג או הלוואה

ליסינג פרטי

עבור הרבה אנשים, קניית מכונית חדשה או משומשת זהו עסק מידי יקר. מעט מאוד אנשים יכולים להרשות לעצמם לרכוש רכב במזומנים ועל כן ניתנו מספר אפשרויות לרכישה או להשכרה של רכב: השכרת רכב לזמן מסוים, או רכישת רכב על ידי ליסינג פרטי – כלומר רכישה בתשלומים המתפרשים על כמה שנים.

אם אתם בוחרים לרכוש רכב ישנן אפשרויות רבות של מימון הרכב וזה קצת קשה לדעת באיזו אפשרות לבחור. אנשים רבים היום בוחרים באפשרות של ליסינג פרטי, מה שנותן לך רכב חדש בעלות חודשית. האפשרות הזו היא הטובה מבין האפשרויות של מימון רכב חדש.

ליסינג פרטי – איך זה עובד?

על מנת להבין כיצד יכולות כל חברות הליסינג והשכרת הרכב לספק רכבים עם פריסה כזו של תשלומים, תחילה עלינו להבין מהו ליסינג פרטי.

כאשר אתם לוקחים ליסינג פרטי מחברת השכרת רכב בישראל, אתם לא באמת קונים אותו, אלא שוכרים אותו מהחברה. חברת הליסינג משכירה לכם את הרכב תמורת תשלום חודשי שמכסה על הפיחות בערכו של הרכב בגלל הבלאי ולוקחת ריבית על הערך של הרכב למשך כל תקופת הליסינג.

ההפחתה בערכו של הרכב מוערכת על פי הקילומטראז' שצפוי שבו תשתמשו. תקופת החכירה היא בין שנתיים לארבע שנים, ולרוב הליסינג הוא למשך שלוש שנים. כאשר אתם לוקחים רכב בליסינג פרטי זה כאליו חברת השכרת הרכב נותנת לכם הלוואה שאתם מחזירים אותה עם ריבית.

ליסינג או הלוואה

ליסינג פרטי משתלם יותר מהלוואה?

העניין כאן הוא שמשלמים גם על הפיחות בערכו של הרכב. אם למשל הייתם לוקחים הלוואה של כל הסכום והייתם מחירים אותה על בסיס חודשי הייתם משלמים ריבית, אך לא תוספת על הפחתת ערך הרכב. אז איך זה יוצא שלרוב תשלום על ליסינג פרטי במשך תקופה מסוימת יוצא זול בהרבה אם היית לוקח הלוואה למשך אותה תקופה? אלא שאם אתם רוכשים רכב ממוסך אתה צריך לשלם גם את תג המחיר המלא של הרכב כמו שהוא נקנה על ידי המוסך וגם את הרווח של המוסך ממנו אתה רוכש את הרכב. ואילו כאשר רוכשים רכב בליסינג זה אחרת, מאחר וחברת הליסינג אינה משלמת על הרכב מחיר מלא, אלא משלמים מחירי סחר נמוכים בהרבה. ולכן יהיה משתלם יותר לקחת ליסינג פרטי על פני הלוואה ממגרש מכוניות.

תוכן

נושאים באתר