עיצוב גרפי

מה זה עיצוב גרפי

העין מצלמת לפני שהיא קוראת או לפני שהמוח מבין, ויש לכך השפעה גדולה. העיצוב הגרפי של אתר אינטרנט חייב להיות מותאם להתנהגות הגולשים ברשת. אסור להעמיס יותר מדי אלמנטים באתר, כי העין לא תדע לאן לפנות קודם. כדאי ורצוי לחלק כל עמוד לחלקים גרפיים ברורים ומובחנים, וזאת על מנת שהגולש יראה במהירות היכן נמצא כל דבר.

מה הדבר הראשון שעליו חושבים כשחושבים על עיצוב גרפי? בדרך כלל על מכונות דפוס כבדות ודינוזאוריות, כאלה שכל היום מדפיסות כרטיסי ביקור, או על גרפיקאים שמכינים כרטיסי ברכה לאירועים, מצלמים וסורקים מסמכים כל היום וכו'.

אומנם תחומי הדפוס והגרפיקה עוסקים גם בנושאים הקונבנציונליים הללו (כמו למשל הדפסה על קנבס), אבל גרפיקה בימינו הפכה ליותר מסתם אמצעי ליצירת מוצרי דפוס. היום התחום הזה שולט בצורה חזקה לא רק בעולם מוצרי הצריכה, אלא גם בעולם הווירטואלי.

עיצוב גרפי

עיצוב גרפי קונבנציונלי עדיין חי וקיים, ומשמש להפקת מוצרי דפוס "הארד קופי" (כרטיסי ביקור, כרטיסי ברכה ושאר מוצרי צריכה שכולנו מכירים). אך מחוץ לכל הנישה הקונבנציונלית הזו, נמצא עולם הגרפיקה הממוחשבת לצורכי אינטרנט, אנימציה רגילה או תלת ממד, קולנוע, פרסומות ומה לא.

הדוגמה הטובה ביותר היא עיצוב גרפי של אתרי אינטרנט, פרסומות לאינטרנט ועוד. כאן כבר מדובר לא רק בגרפיקה יפה ומושכת, אלא בתורה שיווקית שלמה שמטרתה לגרום לגולש להפוך ללקוח פוטנציאלי. אתרי אינטרנט, דפי נחיתה ופרסומות מכל הסוגים משמשים למגוון מטרות, שחלקן הגדול הוא מטרות עסקיות מובהקות.

אם מדובר באתר אינטרנט פרטי ואישי, שאינו למטרה עסקית, העיצוב פחות אקוטי. אומנם עדיין לא נרצה להבריח גולשים מהאתר בגלל עיצוב גרוע, אבל כאן העיצוב אינו בא לשרת מטרה פונקציונלית מובחנת (והיא הפיכת הגולש ללקוח). עיצוב גרפי של אתרי אינטרנט אישיים מיועד בעיקר ליצירת חזות נעימה לעין הגולש.

אין ספק שתחום העיצוב הגרפי קפץ כמה וכמה מדרגות בכמה העשורים האחרונים. מתחום פשטני המשמש לצורכי דפוס בלבד, הפכה הגרפיקה לנושא מולטי דיסציפלינרי העומד בפני עצמו. מעיצוב מוצרי צריכה ועד האינטרנט והמולטימדיה – בלי גרפיקה איכותית לא היינו קונים דבר, או יכולים לרכוש לקוחות חדשים.

תוכן

נושאים באתר